آفت شته در مزارع گندم

یحیی آذرمی بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد. با توجه به شرایط آب و هوایی استان که در آن شاهد افزایش دما و کاهش رطوبت هستیم . با توجه به تداوم این شرایط در روزهای آینده شرایط برای گسترش آفت «شته گندم» در مزارع سبز گندم و جو وجود دارد.

وی افزود: کشاورزان و گندم‌کاران استان باید ضمن بازدید مکرر از مزارع خود در صورت مشاهده هرگونه علائم خسارت شته به مراکز خدمات جهاد کشاورزی محل زندگی خود مراجعه کنند. و از توصیه‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان بهره‌مند شوند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل

ارغوانی شدن برگ و ساقه یا خطوط زرد رنگ کشید داخل برگ‌ها از علائم این آفت است. که خوشبختانه تمامی کشاورزان زحمتکش استان این آفت را به خوبی می‌شناسند.

بروزترین اخبار های کشاورزی را در صفحه اخبار  سایت گروه کشاورزی کندو می توانید مشاهده کنید تا اطلاعات خود را در حیطه کشاورزی بالا ببرید .گروه کشاورزی کندو بستری را فراهم کرده تا بتوانید خرید کود را به بهترین کیفیت خریداری کنید .

آذرمی خاطرنشان کرد: از کلیه بهره برداران می‌خواهیم با مشاهده علائم این آفت و یا خود آفت سریعاً به مراکز خدمات محل زندگی خود مراجعه کنند. و نسبت به انجام عملیات سمپاشی مزارع خود با آفت کش مناسب اقدام کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *